Mai bine trăiești puțin și bine decît mult și prost?

23 Ian

Aș vrea să nu fiu niciodată în situația de a avea de ales între cele două opțiuni, deoarece eu vreau să trăiesc nici prea mult, nici prea puțin, iar calitatea traiului să-mi fie medie. Să am un pic mai mult decît strictul necesar! – scriu aceasta într-un acces de modestie și bun-simț.

De pe poziția tupeistului însă … vreau și eu ca și voi să trăiesc și mult și bine!

 Probabil nu sunt unica care aboredează acest subiect cu notă existențialistă, la un moment dat toți ajungem să ne punem aceiași întrebare: există oare cineva pe lumea aceasta care să fi identificat „mijlocul de aur”?

Nu-mi place să cred că suntem atît de incompetenți încît să nu putem găsi acest echilibru în viață. Acest cifru generator de mulțumire și împlinire.

 Probabil exemplele de mai jos vă vor ajuta să înțelegeți mai bine subiectul pe care-l dibuiesc.

Am întîlnit multe familii fericite, dar sărace.

  • Am văzut multe familii bogate, dar nefericite.
  • Cunosc mulți oameni talentați, care au sfîrșit anonimi.
  • Cunosc o mulțime de nătărăi, care au cunoscut pe nedrept o ascensiune demnă de invidiat.
  • Am prieteni care muncesc cinstit de dimineață pînă seara și nu reușesc nici la 40 de ani să-și capete viața pe care au visat-o.
  • În același timp, am pe „lista neagră”  a antipatiilor  personale indivizi care calcă pe cadavre și huzuresc  financiar din venituri necinstite.
  • Cunosc oameni modești și extraordinar de amabili, nedreptățiți.
  • Echivalentul lor fiind: bădăranii respectați de societate, idolatrizați.
  • De ce este neapărat să fii și infidel dacă ești celebru?
  • De ce atîtea femei neglijente ajung mame, iar atîtea suflete bune fac depresii acute din cauza infertilității?
  • De ce nu poți locui în Republica Moldova, fără să-ți dorești zilnic să te fi aflat în altă țară?

 Mi-aș dori nespus ca viața să nu se rezume la niște combinații atît de absurde. De ce umanitatea se  complace în stereotipuri atît de învechite?

Chiar nu există posibilitatea de a le avea pe toate?

(”pe toate” – desemnînd lucruri realizabile într-o viață de om, la care atîta lume nu are acces, dintr-un motiv sau altul.)

 Există cineva, care să poată spune cu mîna în dreptul inimii … nu-mi mai doresc nimic în plus față de ceia ce am (emoțional, material, spiritual, etc.) ?

©Pentru a prelua orice informație de pe acest blog, aveți nevoie de permisiunea autorului.

imagine: patentlawcenter.pli.edu

Un răspuns to “Mai bine trăiești puțin și bine decît mult și prost?”

  1. rosanucostea.blogspot.com 23 Ianuarie 2012 la 10:32 pm #

    ”De ce nu poți locui în Republica Moldova, fără să-ți dorești zilnic să te fi aflat în altă țară?” este o intrebare la care raspunsul de multe ori oscileaza intre extreme…

Lasă un răspuns

