„Poftiți și cumpărați, avem di tăti!”

7 Dec

Într-o după-amiază am ieșit să fac cîteva cumpărături. În drum spre alimentara din colț văd o puzderie de copii jucîndu-se „de-a magazinul” pe treptele unui local abandonat și zîmbesc a pagubă în colțul gurii, amintindu-mi că în urmă cu cîțiva ani participam și eu la cîte un barter din acesta, unde kilogramul de zahăr(nisip) costa 2 frunze de piersic (echivalentul a 20 de lei).

Acum însă lucrurile stăteau altfel, în locul cîntarului traditional cu greutăți (o placă de lemn pusă pe un pietroi + 2 talgere din care mîncau cățeii prin curte), „vînzătorul” avea în dotare un cîntar adevărat, împrumutat abuziv de prin sertarele bucătăriei.

Dacă pe vremea mea „stocul de marfă” era întratît de diversificat încît părinții erau nevoiți să păzească copacii de jumuleală cu nuielușa, acum treptele localului abandonat erau pline de sticle de băuturi alcoolice și cîteva cărămizi ce se voiau a fi pîini, însă erau departe de adevăratele „pîini” plămădite în praful străzii cu salivă și vișine uscate, căzute din copacul vecinului. Eh, unde s-a scurs oare imaginația copiilor de altădat?

Cu toate că prăpastia dintre generații se deschise iremediabil între mine și pitici, m-am bucurat în sinea mea văzînd că în 2011 copiii încă se mai joacă pe străzi c-an vremurile trecute, tehnologizarea încă nedovedind să le răpească unora din ei copilăria.

Pe de altă parte, am avut o incomodă strîngere de inimă gîndindu-mă că în jocul copiilor s-a reflectat o realitate hidoasă, realitatea invaziei alcoolului și a promovării consumului acestuia prin însuși consumul lui, dar și prin metodele specializate de marketing pe care le găsesc total nepotrivite contextului consumului de alcool.

Nu vi se pare anormal faptul că produselor de genul li se face reclamă prin intermediul tuturor suporturilor de informație, ținînd cont de dezastrul pe care îl aduce alcoolul în familii? 

Deasemenea, probabil n-o să mai surprindă pe nimeni cînd peste 3-4 ani, generația care poartă acum scutece, v-a face trafic cu făină pe la colț de stradă, imitînd flagranturi și tranzacții de droguri .

Viciul se imprimă și se imită, viciul lasă urme … 

Acesta să fie oare, la moment, bagajul de priorități și „valori” general umane a socității moldovenești?

©Pentru a prelua orice informație de pe acest blog, aveți nevoie de permisiunea autorului.

Anunțuri

Un răspuns to “„Poftiți și cumpărați, avem di tăti!””

  1. yogoshima 7 Decembrie 2011 la 11:21 pm #

    Din pacate din lipsa de multe… la un loc, sistemul social se deregleaza in toata lumea.Datoria fiecaruia este sa transmita celor care aud si vad mesaje pentru a creia un nou centru de ideii, care eventual va gasi un loc si in masa populara.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: